2013. április 1., hétfő

Bölcs majmok

Igaz, még nemrég óta keresztszemezek, de a nagy mintaharácsolás közepette már a legelején összefutottam egy a három bölcs majmot ábrázoló mintával, és elhatároztam, ezt egyszer a bátyámnak el fogom készíteni. Végül beláttam, hogy az eredetileg kiszemelt minta túl kicsi ahhoz, hogy keretezett képet legyen érdemes készíteni belőle, így némi keresgélés után találtam a témában egy sokkal jobbat is, a Dimensions: See no evil c. mintáját.
A majmokról annyit, hogy a szemét, fülét és száját eltakaró állatok a buddhista filozófiában a gonosz gondolatok elkerülését szimbolizálják, azaz nem látják, nem hallják és nem is mondják a gonosz gondolatokat. És hogy hogy kötődik a minta a bátyámhoz? Azon túl, hogy erkölcsi mondanivalóját magáénak vallja, még katona korában csináltak egy fotósorozatot, ahol felváltva töltötték be a bölcs majmok szerepét. Nekem nagy kedvenceim voltak ezek a fotók már annak idején is, 21 évvel (.... jaaaaaj de sok....) ezelőtt, és ha kezembe akad, ma is jókat mosolygok rajta. Azt hiszem, illetve remélem, megfelelő ajándék lesz a 40. szülinapjára :)

Íme a mű keret nélkül és kerettel:


  
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése